صفحه اصلی / تازه های آب / یکم تا هفتم تیرماه، هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق

یکم تا هفتم تیرماه، هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق

هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق در سال 1399 با رویکرد مدیریت مصرف برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، نزدیک به سه دهه است که اول تا هفتم تیرماه هر سال، هفته صرفه‌جویی در مصرف “آب” نام گذاری شده است و فصل گرما تداعی کننده مباحثی چون تبخیر، کم‌آبی، صرفه‌جویی و… بوده است، اما به منظور وفاق و هماهنگی در ارکان وزارت نیرو و لزوم توجه همگانی، امسال با توجه به لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق نیز این هفته با نام هفته صرفه‌جویی در آب و برق نامگذاری شده است.
این هفته به عنوان یک رویداد فرهنگی در افکار عمومی و رسانه‌ها جای خود را بازکرده است و هر ساله به این مناسبت، فعالیت‌های فرهنگی_آموزشی بسیاری برای ارتقای آگاهی‌های عمومی در مورد آب و برق و جلب توجه افکار عمومی به این مقوله حساس انجام می‌شود.
افزایش آگاهی عمومی و ایجاد انگیزه و علاقه‌مندی برای مدیریت مصرف آب و برق محورهایی هستند که رسانه‌های همگانی می‌توانند پیرامون آن‌ها اطلاع‌رسانی کنند و مردم را از مشکلاتی که در اثر مصرف بی رویه با آن دست به گریبان می‌شوند، بیشتر آگاه کنند. در واقع مصرف‌کنندگان می‌دانند که تلاش امروز آنان برای رفاه بیشتر فرزندانشان و حفظ منابع آب و برق برای آیندگان است.
امسال با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا و لزوم اهتمام بیشتر مردم به بهداشت فردی، میزان مصرف آب به شدت افزایش یافته است بنابراین نیازمند توجه جدی همگان به مدیریت مصرف آب و برق هستیم.
هدر دادن منابع کنونی، به معنی محروم کردن نسل‌های بعدی از این مواهب الهی است. از این رو، شرکت‌های آب و فاضلاب کشور، مدیریت منابع آب ایران و توانیر در این هفته با انجام اقدام‌های فرهنگی به فرهنگ‌سازی در زمینه اصلاح الگوی مصــرف آب و برق پرداخته و برنامه‌هایی مانند هر سال در دست اجرا دارند که عنوان‌های آن به شرح زیر است:

یکشنبه: مدیریت مصرف آب و برق و خانواده

دوشنبه: مدیریت مصرف آب و برق، افکار عمومی و رسانه

سه شنبه: مدیریت مصرف آب و برق، صنعت، معدن، سازمانهای عمومی و موسسات حقوقی و شرکتها

چهارشنبه: مدیریت مصرف آب و برق، غذا، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست

پنجشنبه: مدیریت مصرف آب و برق، خدمات شهری و روستایی و مشارکتهای مردمی

جمعه: مدیریت مصرف آب و برق، آموزشهای دینی

شنبه: مدیریت مصرف آب و برق، انرژی، اقتصاد و حقوق شهروندی

این مطالب را نیز ببینید!

محیط زیست فلات لاوس در کشور چین چگونه احیا و بازسازی شد؟

🔺 فلات لُس در شمال غربی چین که در سال 2000 بیش از 100 میلیون …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *