صفحه اصلی / تازه های آب / آزاد سازی بخشی از حریم و بستر رودخانه های دشتستان

آزاد سازی بخشی از حریم و بستر رودخانه های دشتستان

رئیس اداره منابع آب شهرستان دشتستان از آزادسازی 7 مورد تصرف در حریم و بستر رودخانه های این شهرستان خبر داد. 

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، مهندس نعمت اله نجاتی در مصاحبه ای اظهار داشت: با بررسی های به عمل آمده توسط این اداره، به منظور جلوگیری از بروز خطرات سیلاب و تسهیل جریان آبگذری رودخانه های شهرستان دشتستان 7 مورد تصرف در حریم و بستر رودخانه ها و آبراهه ها شناسایی و رفع تصرف شد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان دشتستان با اشاره به اهمیت به تعادل رساندن منابع آب زیرزمینی خاطرنشان کرد: یکی از راه های حفظ این منابع، جلوگیری از انتقال غیرمجاز آب به محدوده خارج از آبخور اولیه می باشد.

نجاتی اضافه کرد: در همین راستا در سال جاری 18 مورد انتقال غیرمجاز در این شهرستان شناسایی و جمع آوری شده است که این موضوع موجب صرفه جویی 628هزار مترمکعب از منابع آب زیرزمینی شده است.

نعمت اله نجاتی محدوده های مطالعاتی دالکی، ارم و بوشکان را در وضعیت ممنوعه و ممنوعه بحرانی نامید گفت: حفر چاه های غیرمجاز و برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی باعث بروز خسارات زیادی به این منابع شده است.

وی جلوگیری از حفر چاه های جدید و پرکردن چاه های غیرمجاز را بخشی از راهکار حل این مشکل داست و بیان کرد: در سال جاری 3 حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شده و همچنین از حفر 19 حلقه چاه غیرمجاز جدید جلوگیری به عمل آمده است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان دشتستان تصریح کرد: رقابت در برداشت بی رویه از منابع آب موجب تسریع در تخریب آبخوان ها و ناپایداری بخش کشاورزی می گردد.

این مطالب را نیز ببینید!

برگزاری آیین تبادل تفاهم نامه طرح گسترش سواد آبی استان بوشهر

آیین تبادل تفاهم نامه طرح گسترش سواد آبی در دو بخش «طرح دانش آموزی نجات …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *