صفحه اصلی / تازه های آب / از برگزیدگان مسابقه قصه آب در استان بوشهر تقدیر شد

از برگزیدگان مسابقه قصه آب در استان بوشهر تقدیر شد

همزمان با گرامیداشت روز ملی آب و اجرای طرح داناب در استان بوشهر، از برگزیدگان مسابقه دانش آموزی قصه آب برگزار تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، در اجرای بخش مسابقات طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب)، آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقه علمی-ادبی قصه آب با حضور برندگان این مسابقه در استان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان بوشهر برگزار شد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر در ابتدای این مراسم عنوان کرد: منابع آب های سطحی و زیرزمینی استان در وضعیت بحرانی قرار دارند و در سال آبی جاری نیز وضعیت حساس تری ایجاد شده است.

مهندس شاهپور رجائی اظهار داشت: بیش از 80 درصد منابع آب استان در بخش کشاورزی مصرف می شود و حتی با آبیاری نوین و تحت فشار نیز نمی توان آب را نجات داد.

وی افزود: جهت کاهش حجم تلفات آب در بخش کشاورزی، چاره ای جز کاهش سطوح کشاورزی در فضای باز وجود ندارد و توسعه کشت های گلخانه ای، گام اول کاهش برداشت آب در این بخش است.

رجایی ادامه داد: دومین گام نجات آب در بخش کشاورزی، کاهش ضایعات است. بخش چشمگیری از تولیدات بخش کشاورزی که برای آن آب مصرف شده است از مزرعه تا مصرف کننده از بین می رود و کاهش حجم ضایعات به معنای تولید محصول بیشتر با همان آب قبلی است.

رجائی با اشاره به اینکه بخشی از آب شرب استان از استان های همسایه تامین می شود تاکید کرد: آب موجود در شبکه آب شرب شهری از چند صد کیلومتر دورتر، از محل سد کوثر تامین می شود اما این آب گرانقدر به سادگی در مصارف روزانه خانگی و یا در نشتی از مخازن و اتصالات هدر می رود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر با تاکید بر اهمیت اجرای طرح داناب بیان کرد: بنا به بخشنامه وزارت آموزش و پرورش در جایگزین شدن داستان نویسی به جای تکلیف پیک نوروزی در سال تحصیلی جاری، پیشنهاد می شود داستان های دانش آموزی در تمام مقاطع به موضوع نجات آب اختصاص یابد

وی افزود: داستان های منتخب دانش آموزی مورد توجه و تقدیر شرکت آب منطقه ای بوشهر قرار خواهد گرفت.

در این مراسم، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز به چهارمین سال اجرای طرح داناب در استان بوشهر اشاره نمود و عنوان کرد: با توجه به برگزاری چهارمین سال اجرای طرح دانش آموزی داناب در مقطع متوسطه اول در استان بوشهر، می توان این طرح را به عنوان یک برنامه جامع در نظر گرفته و به تدریج در تمام مقاطع تحصیلی به اجرا در آورد.

دکتر ناصر کرمی با ارائه گزارشی از نحوه برگزاری مسابقه قصه آب اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری در بخش مسابقات طرح داناب و به پیشنهاد شرکت آب منطقه ای بوشهر، همزمان با روز ملی آب، دانش آموزان مشارکت کننده در این طرح دلنوشته ای با محوریت دغدغه تامین آب برای فرزندان فردا را ارائه نمودند.

وی افزود: این مسابقه به طور همزمان در سطح استان برگزار گردید و در مدت یک هفته، ارزیابی آثار صورت گرفته و برگزیدگان آن ها به این مراسم معرفی شدند.

شایان ذکر است در آئین تجلیل از برگزیدگان مسابقه علمی-ادبی قصه آب و ویژه برنامه گرامیداشت روز ملی آب، از 54 نفر از دانش آموزان برگزیده در این مسابقه با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد.

منبع: شرکت آب منطقه ای بوشهر

این مطالب را نیز ببینید!

برگزاری آیین تبادل تفاهم نامه طرح گسترش سواد آبی استان بوشهر

آیین تبادل تفاهم نامه طرح گسترش سواد آبی در دو بخش «طرح دانش آموزی نجات …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *