صفحه اصلی / تازه های آب / افزایش بهره وری آب با لایروبی شبکه های آبیاری

افزایش بهره وری آب با لایروبی شبکه های آبیاری

با توجه به حجم اندک ذخیره سد رییسعلی دلواری و ضرورت بهره وری حداکثری از آب موجود، لایروبی و پاکسازی شبکه های آبیاری آبپخش در حال انجام است.
به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر؛ مهندس سید مهدی موسوی اظهار داشت: عملیات لایروبی و پاکسازی کانال های آبیاری منطقه آبپخش جهت تسریع و افزایش بهره وری آبیاری نخیلات این شبکه با روندی رضایت بخش در حال انجام است.

موسوی خاطرنشان کرد: لایروبی با ماشین آلات و نیروی انسانی در کانالهای چم درواهی، بهداری، پاچیتی، چهار میخی، بنار سلیمانی، کربلایی حسینی، تله میل و کانال‌های اصلی T و K و کلگه انجام شده است و سایر مناطق شبکه آبپخش نیز در حال انجام است.

وی افزود: لایروبی کانال‌های امرالله خانی، گروکزی، سه کنار، خمیسی، قلایی، بهرام آباد، بنار آزادگان و دشتی اسماعیل خانی نیز در دستورکار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر به تقسیم بندی شبکه آبیاری آبپخش به 12 ناحیه اشاره کرد و افزود: انجام عملیات لایروبی و پاکسازی کانال های درجه ۳ و ۴ بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است اما به دلیل تسریع در آبیاری نخیلات، لایروبی کانال‌های درجه ۳ و ۴ چم درواهی و چهاربرج که نیز توسط این شرکت انجام شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: آبیاری نخیلات شبکه آبپخش از هفتم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و خوشبختانه با همکاری کشاورزان محترم، روند آبیاری تاکنون مطلوب بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود شدید منابع آب، توسعه عملیات مرمت و بازسازی ابنیه های فنی و تاسیسات در شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در راستای خدمات رسانی مطلوب به باغداران و جلوگیری از هدر رفت آب، ضروری است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: احداث ابنیه فنی همچون پل و کالورت، سازه‌های هیدرولیکی مانند دریچه و نهربند در شبکه آبپخش به صورت گسترده انجام گرفته است.

وی از باغداران خواست جهت تسریع در روند لایروبی کانال‌ها و سایر اقدامات این شرکت برای آبرسانی بهتر به نخیلات، در پرداخت آب بهاء خود اهتمام لازم را داشته باشند.

منبع خبر: روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر

این مطالب را نیز ببینید!

برگزاری آیین تبادل تفاهم نامه طرح گسترش سواد آبی استان بوشهر

آیین تبادل تفاهم نامه طرح گسترش سواد آبی در دو بخش «طرح دانش آموزی نجات …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *