صفحه اصلی / تازه های آب / معاون رییس جمهور: ساخت سد تنگ ارم در راستای توسعه متوازن زیرساخت ها در مناطق محروم است.

معاون رییس جمهور: ساخت سد تنگ ارم در راستای توسعه متوازن زیرساخت ها در مناطق محروم است.

دکتر حسینعلی امیری در مراسم بهره برداری از سد تنگ ارم، محرومیت زدایی و توسعه متوازن در مناطق کمتر توسعه یافته را یکی از اهداف اصلی دولت تدبیر امید نامید.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر؛ دکتر حسینعلی امیری اظهار داشت: علاوه بر اختصاص 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی و عشایری به دستور رهبری، طرح های زیرساختی مانند سد تنگ ارم نیز نقش پررنگی در محرومیت زدایی در روستاها دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات شهرستان دشتستان موضوع کمبود آب شرب می باشد و سد تنگ ارم توان آبدهی به بخش ارم تا افق سال 1410 را خواهد داشت.

دکتر امیری افزود: کمک به تغذیه سفره های آب زیرزمینی منطقه و بهبود کیفیت آب زیرزمینی بخش ارم نیز از دیگر اثرات این سد بر منطقه خواهد بود.

در ادامه مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر اظهار داشت: افزایش برداشت از منابع زیرزمینی و افت سطح ایستابی دشت دهرود-تنگ ارم موجب تضعیف بخش کشاورزی و نرخ منفی رشد جمعیت در این منطقه شده.

مهندس شاهپور رجایی افزود: از سال 1391عملیات اجرایی سد تنگ ارم با هدف تامین آب شرب اضطراری منطقه، کمک به احیاء آبخوان دشت دهرود-تنگ ارم و کنترل سیلابهای فصلی آغاز گردید.

وی اعتبار این پروژه را بالغ بر 190 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ضمن تشکر از همکاری و همراهی همه ی مقامات استان و شهرستان در راستای تامین مالی این پروژه، در حال حاضر رقمی حدود 140 میلیارد ریال از اعتبار مورد نیاز به این پروژه تخصیص یافته است.

رجایی اظهار داشت: با توجه به وجود دو رودخانه بزرگ شاهپور و دالکی در شهرستان دشتستان، استفاده حداکثری از رونابهای فصلی در دستور کار شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر قرار دارد.

وی افزود: سد رییسعلی دلواری دشتستان به عنوان بزرگترین سد استان بوشهر هم اکنون در حال بهره برداری می باشد و سد تنگ ارم نیز به عنوان دومین سد این شهرستان امروز به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای تصریح کرد: هم اکنون 5 سد بزرگ و 12 سد کوچک و متوسط در 5 شهرستانِ استان بوشهر، مراحل مطالعات یا ساخت خود را پشت سر می گذارند.

در پایان این مراسم با اهدا لوح تقدیر، از دست اندرکاران مراحل طراحی و اجرای این پروژه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

منبع خبر: روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر

این مطالب را نیز ببینید!

برگزاری آیین تبادل تفاهم نامه طرح گسترش سواد آبی استان بوشهر

آیین تبادل تفاهم نامه طرح گسترش سواد آبی در دو بخش «طرح دانش آموزی نجات …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *